May 31, 2011

HATI YANG LUKA ..

Ya Rabbi Ya Karim .. Apakah perasaan yang menimpa diriku ini ?? Sejak kebelakangan ini aku kerapkali merasakan satu perasaan putus asa yang sangat hebat .. Seolah - olah separuh daripada nafasku yang terhela kian memberati tubuhku . Ya Allah , tidak ku berdaya lagi untuk menahan sakit dan peritnya hati ini . Tidak ku tertahan lagi untuk menahan air mata ini daripada terus mengalir . Tidak ku mampu lagi menyimpan segala kedukaan yang selama ini bersarang dalam hati . Aku tak mampu Ya Allah !!!

Puas sudah aku cuba untuk melupakan kisah pahit semalam .. Puas sudah aku cuba untuk menganggap segalanya hanya mimpi yang ngeri .. Puas sudah aku tersenyum mengusir duka !! Tapi bayangan lalu seakan - akan terlalu sukar untuk kuhapuskan daripada ingatan . Saban waktu , peristiwa itu menghantui hidupku . Salah aku kah ?? Adakah semuanya memang salahku semata - mata ??

Ya Allah , aku khuatir perasaan ini akan terus menumbuhkan benih kesedihan yang lebih parah . Sudah cukuplah derita lalu . Sudah cukuplah dosa yang ku lakukan dan sehingga kini aku masih belum mampu untuk memaafkan diriku sendiri atas dosa tersebut . Jika aku masih belum mampu untuk memaafkan diriku , bagaimana pula dengan-Mu Ya Allah ????

Bantulah aku Ya Allah . Bantulah hamba-Mu ini .. Aku tidak terlarat lagi untuk menangisi dunia ini . Dunia yang terlalu pahit buatku . Dunia yang penuh kekurangan !!

Aku ingin sekali menggapai kabahagiaan yang hakiki .. Aku ingin sekali meraih senyuman yang tiada putus henti .. Sungguh , aku ingin sekali mengubati luka di hati ini yang kian berdarah saban waktu . Dengan nama-Mu Ya Allah , bantulah aku ..

No comments: