May 31, 2011

MINGGU BAHASA 2011

Alhamdulillah pada 17 April yang lalu aku telah berkesempatan untuk mewakili maktab ke Minggu Bahasa Zon Barat 2011 yang diadakan di MRSM Kuala Klawang . Sudah berzaman kan ! Haha , apakan daya baru kini aku berpeluang untuk melakar kenangan-kenangan tersebut dalam blog kesayanganku ini .

Sebelum itu , syabas kepada Badan Wakil Pelajar Pasir Salak ! Minggu Bahasa Mini yang diadakan kira-kira sebulan sebelum itu benar-benar telah mencungkil bakat baru pelajar-pelajar Pasir Salak untuk beraksi di pentas bahasa . Budi  bahasa budaya kita , jangan lupa ! Bagi diri aku pula , aku telah berkesempatan untuk menyertai pertandingan pidato dalam keadaan separuh rela (erkkk ?) Aku terlihat wajah Nash dan aku yakin , pasti dia yang bakal mewakili maktab bagi pihak lelaki . Tiada orang lain setanding dengannya (atau patut aku katakan 'selaju' mulutnya?) Haha . Gurau saja Nash , kalau kau terbaca jangan marah yaa !

Seminggu sebelum Minggu Bahasa , Ujian Selaras 2 berjalan . Ohh tidakkk aku terpaksa membahagikan masa untuk berlatih pidato dan menelaah buku-buku . Puaka ! Namun dengan izin-Nya , aku berjaya juga walaupun fizikal sudah mencapai tahap kritikal . *Terima kasih kepada Syifa yang telah banyak memberi semangat dan perangsang kepada aku ! LOVE YOU (:

wajah kepenatan exam ! (err , yeke ?)

Kontijen Pasir Salak seramai 31 orang telah menggamatkan bas yang bertolak jam 10.30 pagi . Aku ? Disisi Raven yang sedang cuak menggelabah memikirkan forumnya ! Haha . Kasihan dia . Hanafi dan Nash di belakang kami , sibuk-sibuk menyampuk . Hmm , biar aku imbas kembali siapa yang turut memeriahkan bas tersebut .

*Aqila Syahiena (ecehh , aku !) - Pidato P Men. Atas
*Ahmad Naszuan - Pidato L Men. Atas
*Intan Liyana - Pidato P Men. Rendah
*Muhaimin - Pidato L Men. Rendah
*Syaza - Sajak P
*Muhammad Hanafi - Sajak L
*Najmi Aqil - Syair L
*Izzati - Syair P
*Syairah Aqilah , Adeline Mary , Atiqa , Fayyadh , Hafizuddin - Forum
*Adlina Aisya - Story Telling P
*Aiman Baharin - Story Telling L
*Err , untuk yang lain-lain tu maaf yaa ! Tak ingat sangat nama , huhu . Maaf 1000x !

Kami diiringi oleh Miss Zahurin dan Cikgu Aina ! Keseluruhannya berjalan lancar , alhamdulillah . Lihatlah serba sedikit gambar yang ada (:


bergaya depan foyer maktab (:

peserta pidato zon barat (:

Dan banyak lagi (: . Ada masa aku upload lagi semua yaa . Dah tiga jam menghadap pc . Hmm , lupaa !! Tahniah kepada Najmi Aqil yang menjuarai syair lelaki , Izzati yang mendapat naib johan syair perempuan dan tak lupa kepada Hanafi yang mendapat naib johan sajak lelaki . Cayalahhhh ! Mengharumkan nama maktab . Apa-apapun , semoga berjaya di Minggu Bahasa Kebangsaan Julai ini ya !

No comments: