Jun 10, 2011

Kerana Itu !

Assalamualaikum w.b.t pembuka bicara .

Lusa aku akan kembali ke asrama tercinta ..  Dan aku khuatir untuk kembali ke sana . Risau memikirkan keputusan peperiksaan yang bakal diperoleh . Aku telah berusaha sedaya upaya dan kini aku hanya mampu untuk bertawakal sahaja ..

Sejak kebelakangan ini aku kerap bermimpi tentang perkara yang telah berlalu dalam hidupku . Perkara-perkara yang telah lama aku tinggalkan . Dan perkara-perkara tersebut telah banyak meninggalkan pahit manis dalam kehidupanku .

Kadangkala aku tidak dapat mengawal kesedihan kerana mengenangkan kegagalan aku untuk membuat satu keputusan sehingga merosakkan kehidupanku sendiri ..

Ah , perkara yang telah berlalu tidak guna untuk dikenangkan lagi . Sepatutnya aku memikirkan tentang kehidupan yang perlu untuk aku terus jalani selagi nyawa masih dalam kandungan badan ..

Terlalu banyak perkara yang tersimpan di dalam hati dan aku sendiri sudah tidak termampu untuk meluahkannya . Mungkin kerana aku sudah terlalu letih untuk memikirkan kesudahan masalah yang aku sendiri tidak pasti .

Selamat tinggal kehidupan silam !! Jangan pernah kembali lagi untuk mengalirkan air mataku ..
Selamat datang kehidupan kini !! Jangan pernah mengintai sebelum tiba waktunya untuk mengundang resahku ..





No comments: