Jun 9, 2011

Kesalahan Yang Tidak Terbayar ..

Assalamualaikum w.b.t .. Izinkan aku untuk mencoretkan sesuatu yang memberati hati ini sejak sekian lama ..

Walaupun dua tahun telah berlalu , peristiwa itu tetap berbekas dalam hatiku .. Sebagai tanda bahawa aku pernah merasai pedihnya terluka kerana melakukan satu kesalahan yang sehingga kini membuatkan aku tidak mampu untuk memaafkan diri sendiri ..

Hinakah aku kerana pernah melakukan dosa ??? Ya , begitulah yang aku rasai kini !

Hatiku terasa sedih saat menanggung derita
Namun terkadang kesengsaraan bagiku ada hikmahnya
Begitu banyak hari yang diawali dengan kesusahan dan kesedihan
Namun berakhir dengan kesenangan dan kegembiraan
Aku tidak merasa berat dengan kesusahan yang menimpaku
Kerana aku yakin
Akan ada jalan keluar di balik kesusahan ..

Setiap orang tidak akan terlepas daripada melakukan dosa ..

Sebuah penyesalan tidak akan mampu memadamkan kesilapan semalam . Hanya alunan zikir taubat menjadi penawar hati . Sesungguhnya pengalaman semalam mengajarku erti kehidupan yang sebenarnya ..

Mukmin yang beriman tidak akan jatuh ke dalam lubang yang sama sebanyak dua kali !!




No comments: