Jun 8, 2011

Merindukanmu !

Assalamualaikum w.b.t . Hari ini aku hendak meluahkan sebuah kerinduan yang tidak mampu diluahkan kepada yang sudi membaca serta yang paling utama , ya , kamu Nur Qhuraisya Binti Annuar ..



Saya rindukan awak .. (TnT)

Cuti persekolahan ini membuatkan aku teringatkan kau . Tiada sesiapa yang menemani aku menyiapkan homework lewat malam dan berkongsi rasa dengan aku .

Tahukah kau bahawa aku gembira kerana mengenali kau ? Sebagaimana aku mengenali Mariam , Assyifa , Amanina dan Suhana , begitu juga aku gembira kerana mengenali kau . Kau istimewa , tahu ?

Aku bersyukur kepada Allah kerana mempertemukan aku dengan seorang sahabat yang begitu tinggi nilai keazamannya untuk merubah kehidupan menjadi lebih baik . Aku gembira kerana engkau sanggup melakukan apa sahaja untuk memperbaiki peganganmu . Aku gembira kerana engkau sanggup melepaskan kehidupan lalu yang jauh lebih indah , samata-mata untuk mengejar Tuhanmu ..

Syasya , pekakkanlah telingamu andai terdengar suara-suara jahat yang mencela perubahanmu ..
Syasya , teguhkanlah pendirianmu untuk bermuhajadah melawan bisikan duniawi ..
Syasya , ingatlah bahawa Allah akan sentiasa membimbingmu ..
Syasya , bersyukurlah atas segala dugaan yang menimpa , kerana itu tandanya Allah menyayangimu ..
Syasya , terima kasih kerana sudi untuk menjadi sahabatku yang baik ..

Terima kasih kerana sering berkongsi cerita denganku . Terima kasih kerana memilih aku untuk mendengar tangisanmu . Terima kasih kerana pernah membawakan nasi untukku ketika aku demam . Terima kasih kerana selalu meletakkan stick note di atas meja aku . Terima kasih kerana sering menemani aku makan megi . Terima kasih kerana membuatkan aku terasa diri ini benar-benar dihargai ..

Maafkan aku kerana aku bukan seorang sahabat yang sempurna untuk kau . Ilmuku masih kurang , agamaku masih belum kukuh , imanku masih terhuyung-hayang . Aku telah mencuba sedaya upaya untuk memperbaiki ilmuku , imanku serta amalku . Sebagaimana kau . Masih banyak yang perlu kita pelajari . Maaf andai ada persoalan yang kau utarakan kepadaku , masih belum dapat untuk aku jawab sepenuhnya ..

Syasya , walaupun kita tidak selalu bersama , kita tetap bersahabat (:
* Aku malu untuk mengucapkan perkara ini kepada kau . Jadi jika kau membaca blog ini , buat-buat tidak tahu ya !

No comments: