Aug 29, 2011

Assalamualaikum w.b.t dan salam sejahtera !! Hari ini merupakan hari terakhir umat Islam berpuasa .. Syahdu juga rasanya apabila mengenangkan Ramadan yang bakal melangkah pergi ini . Namun tidak dinafikan bahawa Syawal amat ditunggu-tunggu ! ( Eh tipulah siapa cakap tak teruja nak beraya kan kan ? ) Tahun ini juga merupakan tahun terakhir aku beraya sebagai seorang pelajar . Dah tua rupanya aku ini .. Tapi perangai ? Naudzubillah menyimpang dari umur sebenar ! Hehehe ...

Petang tadi aku menjejakkan kaki ke pekan Meru untuk menemani ibunda tersayang membeli kelengkapan dapur . Hah , ada satu cerita menarik untuk dikongsi . Sewaktu aku melangkah ke sebuah kedai serbaneka , jurujual itu asyik memandang aku tanpa berkelip . * jurujual perempuan yaa (: Dan mata aku pun melaksanakan tugasnya-mencerun ke arah pakaian yang aku pakai . Macam tiada apa-apa yang tidak kena . Hmm , ketika itu hati musykil tak sudah . Tiba-tiba aku ke kaunter untuk membayar , jurujual itu memulakan sesi perbualan a.k.a soal siasat beb !

Dia : Adik nie baru balik dari oversea ke ??

Aku : (Pulak ?? Aku pakai bulu beruang ke jadi sweater nie ? ) Err , kenapa akak tanya ?

Dia : Muka adik macam muka oversea lah ( Cehh ada rasa bangga di situ ! )

Aku : Hehe , betullah tu akak . Saya baru balik bulan lepas ..
( Apa nak jadi dengan kau Aqila , menipu pulak dia ! )

Dia : Wahh , belajar mana ?

Aku : Ireland . Royal Surgeon Of Dublin .
( Gila hebat menipu ! )

Dia : Medic ? Fuyoo , seronok duduk oversea ?

Aku : Eheh , biasa saja kak . Dah setahun kat sana , alhamdulillah biasa .
Dia : Good luck ye ! Selamat Hari Raya dik ..

Aku : Salam lebaran kak .. Pergi dulu ye!
Hehehe , kepada akak jurujual itu , minta maaf ya sebab menipu dan mengelentongkan akak ! Bukannya apa , seronok sanagt tengok muka akak itu yang teruja masa bercakap dengan aku .. Hebat juga aku menipu kan ? Ada bakat kot , hoho . Tapi bila fikir-fikir balik , minta-minta masinlah mulut akak tu .. Walaupun aku ini tak berhasrat nak ambil perubatan . Hehe , kot-kot ada muka doktor ??? :D Apa-apapun ampun lah ya kak oii ....

Cerita seterusnya yang ingin aku kongsikan ialah mengenai warna merah jambu a.k.a PINK !!! Yaa aku memang minat sangat-sangat dengan warna ini .. Bagi aku , warna ini memberi inspirasi dan ketenangan untuk hati yang kacau bilau libang libu . Tapi aku tahu ada sesetengah perempuan yang akan membuat reaksi menggelejat begini :

 Pink ?? Ewrrrr , yuckkssss !

Macam itu pula kan ? Tidak mengapa , jaga-jagalah mereka yang berkata begitu . Aku tubuhkan kelab anti orang yang tidak suka warna PINK ini baru tahu ! S:

Aku juga mula menyedari bahawa aku menghidapi penyakit kronik apabila memasuki satu-satu kedai serbaneka . Mata aku mencerun seperti laser , dan bila aku ternampak barang berwarna PINK saja aku terus sambar dan bawa laju-laju pergi kaunter ! Hushh memang agak bahaya kan . Kasihan Encik Suami aku nanti , terpaksa melayan perangai pelik aku .. Haa ini aku ada sertakan beberapa koleksi barangan aku yang semestinya berwarna PINK ini ;D

Aksesori rambut yang gedik dari kedai serbaneka Cik Jurujual Yang Kena Tipu .. S:

Beruang comel pemberian ibu tersayang

Meja solek budak perasan kecil .. S:

Bunga ini sebenarnya lampu .. Hehehe


Jeng jeng jeng ! Alat tulis budak SPM tak cukup umur

Ini ? Err = = : hehehe


MP3 kesayangan
Deretan komik yang aku kumpul sewaktu zaman kanak-kanak ribena S:

Antara koleksi novel

Koleksi pengislahan jiwa

Koleksi novel lama

Hehehe , macam album gambar kan blog aku ini ? Di sini aku ingin mengucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri untuk keluarga tercinta , sahabat handai serta sekian muslimin dan muslimat sekalian .. Semoga Aidilfitri ini bakal membawa seribu erti dalam fasa kehidupan kita yang baru ... Salam sayang daripada Aqila Syahiena :D

2 comments: