Dec 25, 2011

Panggilan Hangit MARA !

Assalamualaikum w.b.t dan Salam Satu Dunia. Hari ini aku terpuruk dalam rumah jer, tak kemana-mana pada hari Ahad yang permai nie. Mood hari ini nak rehat cukup-cukup dan rasanya bukan aku sorang yang berfikiran macam tu, family pun sama. Hahaha. Lagipun hari ini Hari Hohoho, jalan pun tak payah nengok dah. Confirm jam!

Teringat temuduga MARA yang aku pergi hari tu. Rasa-rasanya haritu panel cakap hujung bulan mereka akan call untuk bagitau sape yang dapat. Hmm, berdebar pulak rasa. Kengkawan seangkatan ada yang terima nasib macam aku, tertunggu-tunggu. Ada jugak yang bernasib baik, tak payah temuduga terus dapat masuk especially for those who took engineering course. UTM dan UTP. Yang rapat dengan aku macam Niena, dapat UTP. Tahniah Niena, nanti kirim salam kat Sir Marwan ye.. Hahaha. Duduk sana elok-elok dan jangan lupa jatuh cinta kat Physics, subjek killer kau tu. Hahaha, nak tak nak kena minat jugak kan sebab sepanjang aku hidup dan setahu aku lah belum ada orang belajar engineering tapi tak belajar Physics. Aku tau kau tu luar alam sikit, tapi jangan lah dok menyimpang dari normal ye..

Tak lupa kat kengkawan sekelas aku, Nonoi, Akim dan yang aku tak tau. Dapat masuk tanpa temuduga gak, tahniah! Rasa seronok dengar berita kejayaan kengkawan. Rasa nak senyum jer dengar dorang happy-happy kat Muka Buku. Cam budak-budak. Yang lebih bernasib baik, Nazif tu haa. Percuma dapat pegi Australia tanpa ditemuduga jugak. Peluang Allah dah bagi kan, memang tak sangka. Tinggal nak amik peluang tu dan buat sebaiknya jer..

Syifa ngan Filza seangkatan ngan aku. Antara geng aku yang kena temuduga dan menanti dengan penuh pasrah gituu, hahaha. Filza dapat temuduga Nottingham University, under Biotech. Sama macam aku laa, cuma aku under INTI. Kesian Filza, merengek-rengek kat aku waktu mohon tu cakap takde sape yang amik Pharmacist sama ngan dia. Pilihan pertama kau Nottingham dan Nottingham tu pulak pilihan kedua aku. Penat pujuk kau suruh amik jer Pharmacist tu, jangan ikut orang. Haha, kau cakap " Syoknya Qiela nanti dapat sama ngan kau! " tapi last-last course kita memang sama, tapi U lain-lain. Takpelah Filza, dah rezeki kau bukan kat Pharmacist kan.. Adalah rezeki kau kat Biotech tu even insyaAllah kalau kau dapat masuk Nottingham dan aku dapat masuk INTI, kita tak sama U.. Tak merasa aku nak dengar kau merengek-rengek lagi, hahaha. Dan rindu nak dengar tu rupanya ada ye.

Untuk Syifa yang tengah menunggu call, sabarlah ye.. Syifa nie pun bertuah jugak, dapat temuduga under INTEC. Kalau dapat, mai Australia lah dia.... Dapat course pulak under Psikologi. Hmm, Syifa memang sesuai pun dengan course tu. Selama nie pun kalau aku rasa nak merengek jer, aku mesti carik Syifa, hahaha.. Syifa memang understanding dan sikap matang-tapi-gedik dia tu memang sesuai nak buat pendengar. Sorry Syifa, tapi kau memang gedik sikit pun.. Hahaha, takpe gedik sesama kita je kan? Hmm rasa-rasanya kalau Syifa terbang pegi Bumi Kangaroo tu, aku mesti akan rasa hilang sebelah telinga kot. Syifa, aku tak pernah cakap kat kau benda nie sebab aku malu. Aku sayang kawan-kawan aku tapi aku selalu tunjuk dengan perbuatan jer (macam mengendel-ngendel sebelah korang) dan aku susah nak cakap. Kadang-kadang aku cakap tapi aku buat gaya cam lawak jer kan? Tapi sebenarnya aku sayang kau dan kengkawan lagi empat ekor tu. Empat ekor lagi yang dekat dalam hati aku. Hehehe, aku nie memang mengada-ngada dengan kau. Kau pun sabar je layan aku. Kau selalu bagi semangat kat aku dan aku memang takkan lupa yang kau selalu sokong aku untuk buat tindakan yang aku yakin betul. Terutamanya kalau pasal Mr. Siwon kau dan David Amos aku. Kau kawan yang baik dan jujur aku cakap memang susah nak jumpa kawan yang memahami macam kau. Apa-apapun, dah memang Allah nak bagi rezeki kau kat Australia, insyaAllah.. Aku harap kau belajar betul-betul dan simpan seekor kangaroo untuk aku! Balik Malaysia nanti, boleh jadi kaunselor aku tiap kali aku merengek kat kau.

Si Syasya pulak lain ceritanya. Dia tak mohon SPC dan nak tunggu lepas SPM. Takpelah Syasya, aku yakin kau buat tindakan yang betul kan sebab kau amik keputusan tu dengan persetujuan ayah kau. Restu ayah tu penting kan.. Takpe, adalah rezeki kau kat mana-mana lepas SPM nanti.. Entah-entah Allah nak bagi yang lebih baik dari kitorang. Aku tau kau boleh berjaya kalau kau nak dan usaha. Apa-apapun aku ada untuk jadi kawan kau :)

Dan Yam serta Zahra, aku yakin korang akan berjaya dekat mana-mana pun tempat yang korang pergi. Yam nie haa, jadi matang sikit tau lepas nie! Aku tau kau memang berhati lembut ala-ala kusyen tapi lepas nie aku nak kau tabah.. Takkan ada lagi aku ngan Syifa ke, Syasya ke, Niena ke nak ada disisi kau selalu kalau kau sedih sebab kau kena kuatkan hati kau. Aku harap kau boleh lupakan masalah yang SATU tu dan bina hidup baru kat tempat baru nanti, hehehe.. Kau dah macam kakak aku Yam, semua masalah aku banyak share dengan kau. Dengan senyum lebor kau yang nampak gigi dulu dari mata, memang aku tak lupa. Mana nak jumpa orang tak malu macam kau, ahaha. Gurau. Apa-apapun lepas nie aku harap kau jadi Yam yang kuat, dan aku selalu akan jadi kawan kau.

Zahra pulak, aku selalu suka tengok muka merah kau tu. Orang putih cakap, English rose. Hahaha.. Zahra, aku tau kau selalu rasa sedih sebab kau selalu rasa takde sape pedulikan kau kan. Aku tau kau selalu rasa rendah diri.. Zahra, aku lagilah sepuluh kali ganda tak reti nak express ayat nie kat kau tapi aku nak cakap jugak. Aku happy sebab dapat peluang nak jadi kawan kau. Rasa seronok sebab ada kawan yang comel macam kau (walaupun aku selalu buat muka menyampah tiap kali kau cakap kau comel) tapi aku suka kawan dengan kau. Aku rapat dengan kau pun baru tahun nie kan dan aku ingat kau selalu cakap kau takut nak cakap dengan aku sebab muka aku nampak sombong dan garang. Hehehe lepas nie aku nak kena ingat tiap kali nak pegi tempat baru jangan buat muka masam asam lagi. Zahra yang comel, kau ada azam yang kuat dan aku yakin azam tu boleh bawak kau kearah kejayaan satu hari nanti. Jangan rasa down lagi tau, kau kena tabahkan hati.. Dalam ramai-ramai kawan aku selalu rasa kau yang paling aku nak amik berat. Dah serupa macam kakak mithali kan? :)

Untuk Syifa, Syasya, Yam, Zahra and Niena, jaga baik-baik tau frame gambar yang aku kasi tu. Aku pun ada satu. Aku harap gelak ketawa kita dalam gambar tu akan selalu buat korang ingat yang kita semua pernah share banyak memori kat Pasir Salak Tanah Kedaung. Memori yang boleh terbitkan rasa rindu dan air mata.

Tulah dia sekarang nie rasa hati memang berubah-ubah. Harap-harap dapat call cepat, bolehlah aku rasa semangat untuk mulakan satu lagi hidup yang baru kat U nanti. InsyaAllah, kalau ada rezeki.. Aku dah usaha semampunya, so sekarang tinggal tawakal.

Tunggu, dan tunggu.

Waktu Hari Graduasi~


Memori 11.11.11


Pagar tempat orang fly :D


Menggedik sakan kat surau


Aku rasa gambar nie ada rupa macam kat Korea jer


Malam terakhir sebelum 30 November :'(


Dari kiri; Niena, Syifa, Syasya


Dari kiri; Yam, Zahra, Si Cantik :P


Waktu habis exam Bio


Menggedik kat gate maktab


Very last moment..


And a very last picture..


Dan ini, gambar frame kita... :D






























No comments: