Dec 24, 2011

No Title Coz Im Blank !

Maaf, tiada salam. Tiada kata aluan kerana tangan nak menaip rasa hati dan takde tujuan untuk dipublisikan buat bacaan umum. Ini blog aku dan aku rasa hari ini blog ini sepenuhnya ingin aku gunakan. Bukan berfikir sepuluh kali sebelum menaip kerana bimbang orang terbaca. Kali ini aku sudah tidak peduli.

Aku selalu melakukan kesalahan dalam hidup ini. Aku jauh dari istilah baik dan aku sedar. Aku sangkakan sejak dua tahun lalu aku dah berubah menjadi lebih baik tapi sebenarnya aku silap. Aku masih sama dan rasanya makin buruk. Memang sekarang ini aku rasa down dan nak mengalah je.

Aku banyak buat dosa. Aku banyak kecewakan orang yang berharap pada aku terutamanya ibu bapa. Aku kelihatan baik depan mereka tapi aku tahu hati aku masih hitam. Aku masih belum bersih dari dosa lepas dan aku dah tak tahu nak buat apa lagi dah. Aku takde bimbingan dan aku tak salahkan sesiapa dalam hal ini. Sememangnya diri aku yang bersalah. Aku dah puas cuba nak jadi lebih baik dari dulu. Aku dah puas cuba nak isi kehidupan aku dengan perkara-perkara yang dituntut keatas aku. Memang berjaya, tapi sekejap. Lepas tu aku berubah jadi macam dulu balik. Aku rasa bersalah. Memang rasa bersalah dan aku tahu hidup aku tak tenang sekarang nie sebab hati aku masih belum bersih.

Aku tahu semua tu dan aku sedar. Bukan aku tak sedar.

Aku teringin nak jadi macam Ili. Macam Syuhada. Sejuk mata memandang, sejuk hati mengingat. Tapi terasa macam jauh lagi. Okey jujur aku memang tak kuat. Aku perlukan seseorang untuk bimbing dan tolong aku. Sekarang nie cuma ada sorang dalam kepala aku. Farah. Yes, Farah. Aku rindu Farah. Alangkah bagus kalau Farah ada disisi aku. Farah yang selalu sabar layan kerenah aku dan selalu nasihatkan aku setiap kali aku sedih. Aku rindu Farah.............

Ya Allah, aku tak mintak banyak dalam hidup nie. Cukuplah sekadar aku menjadi hamba-Mu yang mengamalkan amar makruf nahi mungkar dan punya keluarga serta sahabat yang setia bersama aku. Aku tak kisah pasal perasaan yang ada dalam hati nie. Perasaan sayang yang ada untuk seorang Adam. Kalau perasaan nie akan tambahkan negetif dalam hati aku, Engkau buang pun takpe. Aku sebagai hamba-Mu tak kisah dan reda. Aku cuma nakkan cinta-Mu!!!!!!!!

Aku nakkan ketenangan hidup. Aku nak lakukan yang terbaik buat diri aku. Aku nak jadi muslimah yang betul-betul, bukan Islam kat nama je. Aku nak jadi manusia yang berguna. Aku taknak kesesatan macam nie. Aku taknak kelalaian camni. Aku taknak hati aku tak tenang macam sekarang nie. Aku taknak jadi munafik macam sekarang nie!!

Aku cakap aku dah menyesal dengan dosa-dosa lama yang aku buat tapi aku tipu. Kadang-kadang aku rindu nak buat balik. Tak tipu, aku teringin nak jadi budak yang dulu. Sesuka hati aku buat sekolah tu macam aku punya, bukan bapak punya lagi dah. Aku taknak dah rasa macam tu. Dibenci ramai orang. Taknak dah hidup sambil lewa je.

Aku memang perlukan bantuan dan sekarang nie aku buntu. Buntu mencari arah macam mana nak keluar dari kegelapan dan kegelisahan hati nie.

Alangkah baiknya kalau masa boleh diputar semula. Aku nak belajar agama betul-betul dari kecik dan taknak jadi budak banyak masalah disiplin kat sekolah. Nak cari erti hidup yang dah lama kabur.

Untuk orang yang masih leka, mereka memang takkan pernah faham camne rasanya perasaan gelisah dan hilang arah.

No comments: