Jan 24, 2012

Gong Xi Fa Chai Lai Lai Lai!!!

Assalamualaikum w.b.t dan Salam Satu Dunia
Bicara ikhlas tapi telus dari Aqila Syahiena..


Tepat jam 12 malam tadi kedengaran bunyi pum pam pum pam kedeboommm kat rumah sebelah. Aku yang sedang asyik membaca novel baru dibeli semalam terus terbangun. Maunya tak hangin satu badan, rasa-rasanya aku takde berjiran dengan sorang amoi mata sepet pun selama nie. Tup tup dorang pakat sambut raya cina sekali. Tak paham betul aku.

Owh apa-apapun kali nie bukan nak membebel pasal mercun maha gempita yang aku dengar semalam. Buang masa je membebel pasal benda tuh, bukannya deme reti pun aku nie dok berasap jer malam tadi (okey terkeluar bahasa Perak aku hak9) 

Tengah hari tadi aku satu family pergi beraya kat rumah kawan my father kat Setia Alam. Dan sekalian anda  yang duduk area Shah Alam and Klang mesti tau kan Setia Alam tu standard tempat cemana. Owh masa menjejak masuk kat kawasan rumah lot, mulut aku terlopong ternganga menengok deretan rumah-rumah kat situ. Kebetulan kawan ayah aku tu orang berada, kaya raya tujuh keturunan harta tak habis gituu... Rumah dia pulak bukannya rumah yang macam kat perumahan tu, tapi rumah lot yang dibina atas tanah yang juga dibeli $$$$ huhuhuhu. Terpegun aku menengok rumah-rumah yang tak kurang dari tiga tingkat kat situ. Dalam hati terdetik jugak nak ada rumah macam nie. Tipulah taknak kan kan?

Kebetulan kawan ayah aku tu peramah orangnya. Ayah aku pun selalu cerita pasal dia. Dia cakap uncle tu kawan ngan dia dah berbelas-belas tahun dan dah jarang gila jumpa tapi uncle tu still ingat ayah aku kalau dia buat open house. Bagi aku, bukan senang nak berkawan ngan bangsa asing nie al maklumlah aku tak berapa nak berkenan ngan konsep ONE MALAYSIA yang orang dok canang sana sini ooooppppppppssss hahaha. Tu pandangan peribadi yek, takde niat nak sentuh sensitiviti kaum punn. Okey Aqila stop it now. Melalut pulak dia.

Hah makanan kat umah tu yang buat aku tak pejam mata mengunyah. Kenyataan yang aku nie kuat makan memang fakta yang diketahui kawan-kawan orait :DD Dan aku memang respect kat uncle nie sebab dia serve semua makanan yang halal dimakan kami orang Islam. Satay, rendang, kari, daging, ayam, kek buah dan segala macam lagi. Dah tak rupa raya cina dah aku menengoknya, hahaha. Dan yang paling penting, angpow dia yang paling syioookkkkk sekali!! Kaching kaching kaching $$$$$$ RM 10 free-2 jer kat tangan aku.... Uuuuwh best sesangat!

Nota kaki : Saya bukan mata duitan haa tapi bila dioffer saya tak tolak! LOL

No comments: