Jan 21, 2012

My Boyfiee

Assalamualaikum w.b.t dan Salam Satu Dunia
Bicara ikhlas tapi telus dari Aqila Syahiena..

Bila aje terserempak dengan kawan-kawan lama, mesti sume keluarkan ayat standard cam gini haa :

"Amboi, lainnya dia sekarang! Dulu kecik jer"
"Kau dah kurus sikitlah sekarang!"
"Lama dah tak jumpa, nasib baik muka kau tak berubah sangat"
"Duduk asrama dari Form One? Gih-la!"

dan ayat yang aku tak boleh nak jawab secara cool


"SINGLE?? Hai takkan tak berdua kot..."

Hahahaha. Kalau aku nie cantik cam Maya Karin takpelah jugak nak tanya soalan maut cam gitu. Lagipun aku baru menjejak umur lepasan SPM! Tak lepas nak kerja lagi pun. Gaya tanya macamlah aku nie dah nak sampai tahap anak dara tua yang dah wajib-wajib-wajib dipersoalkan status gantung tu.
Yelah zaman-zaman sekarang nie mana ada nak jumpa manusia-manusia yang single mingle dingle macam aku nie. Semua dah berdua, bertiga, berempat dan berkeliling pinggang (opssss) Hahahaha. Tapi rasa-rasanya batch aku kat MRSM tu pun tak ramai yang dah berpunya. Majoriti masih solo dan aku takdelah nak rasa pelik dan tersisih sangat :)

Tapi disebabkan ramai sangat dok bertanya macam-macam, mehlah aku explain. Okey ada yang tanya aku nie cerewet ke sampai takde sape-sape? Atau aku memang anti couple? Taklah. Mana ada.

Aku pun perempuan biasa, macam korang-korang semua. Aku pun ada perasaan, macam korang-korang semua. Dan aku pun punya fitrah nak memiliki, macam semua orang. Aku manusia biasa, takde apa yang pelik pun. Tipulah cakap aku tak teringin nak berpasang-pasang macam orang lain kan? Aku pun teringin nak ada someone yang boleh aku sayang. Boleh aku rindu. Dan boleh dijadikan tempat aku bercerita. Macam ni hah















Tapi aku taknak macam tu. Faham ke? Tak faham kan. Okeylah aku taknak ada couple yang dating-dating, kalau text guna 'honey' lah 'baby' lah 'anje' lah 'sayang' lah 'mama papa' lah segala macam tu. Aku benci semua tu. Sorry kalau memang kasar tapi itu apa yang aku rasa. Okey aku nie tak romantik. Aku nie tak manja macam orang lain. Dan aku pun taklah alim mana. Memang kalau korang-korang nie kenal aku, korang taulah yang aku nie perangai budak-budak, kalut, kepoh, suka bergurau dan nampak macam sosial. Itu aku dengan kawan-kawan sekolah dan bila sampai bab lelaki, aku loser.

Tapi bagi aku, dalam satu perhubungan tu tak payahlah nak menunjukkan yang kita sayang kat dia macamlah dia tu yang paling baik, yang paling perfect dan takde kekurangan. Dan yang paling aku tak berkenan ialah bila tengah dating, tunjuk romantik-romantik depan public. Sukalah tu bila orang kata "Owh sweetnyeee!!" Tak. Bagi aku tak.

Pernah tengok cerita Twilight kan? Okey aku bukan nak cerita pasal kegilaan semua orang kat Robert Pattinson tu sebab aku terkecuali. Tapi aku suka gaya dia bercinta dengan Bella tu. Takde pun nak kuar ayat-ayat manis ke mulut bergula ke tapi cukup untuk kita semua nampak yang diorang memang loving satu sama lain sangat-sangat. Aku suka macam tu. Dan setakat ni aku belum pernah jumpa lelaki macam tu.

Aku tak cerewet dan aku tak memilih. Cukuplah kalau lelaki yang akan aku sayang tu setia, suka senyum, beragama, sudi terima sagala baik buruk aku, sanggup nikah dengan aku dan habiskan hidup dengan aku.











Itu je dan aku masih belum jumpa.

No comments: