Jan 11, 2012

Sweet Nightmare

Assalamualaikum w.b.t dan Salam Satu Dunia
Bicara ikhlas tapi telus dari Aqila Syahiena..

Hikhikhik. Masuk nie entah dah berapa banyak post aku publish kat sini. Lepaskan gian ke? Taklah. Cuma malam nie rasa nak bercerita kat semua orang. Rasa nak menyembang je dan yang paling utama memang jelas yang aku kesunyian kat umah nie tanpa kawan nak diajak bual :(

Mak ayah kerja.
Adik-adik sekolah.
Yang tinggal kat rumah hanya aku dan Cookie.
Bolehlah tu. Ada kucing sebagai kawan (hahaha sah dah tak betul)

Dan sejak kebelakangan nie selalu sangat terjadi Deja Vu dalam hidup aku. Terasa macam aku pernah alami peristiwa tu tapi sebenarnya tak pernah.

Ngeri tau.

Dan aku juga sering bermimpikan perkara yang aku rasakan paling aku tak pernah terfikir akan berlaku.
Mana yang lebih menakutkan?
Bermimpi orang yang kita cuba untuk lenyapkan atau orang yang kita tak pernah jumpa?
Aku takut yang nombor dua tu (serius)

Aku ingat setiap satu mimpi aku. Dan aku sentiasa taknak berharap semua itu akan jadi kenyataan.
Sebab kebanyakan mimpi aku semuanya indah.
Dan kadang-kadang sampai tahap mustahil.

Aku pernah cerita pada Syifa tentang satu mimpi yang kerap malawat aku.
Mimpikan seseorang dengan singlet putih dan dilapisi kemeja berkotak-kotak merah coklat.
Membelakangkan aku.

Dan begitu.
Episod yang sama terus berulang.

Aku keluar dari kereta dalam keadaan menangis teresak-esak.
Hujan lebat langsung aku tak pedulikan.
Aku bersandar pada pintu kereta.
Barangkali bersedih, barangkali juga kecewa. Entah.

Dan dia sedang melukis di balkoni rumah kedai tingkat kedua.
Tersenyum dan memandang aku.
Dan aku terus menangis di situ, di tempat yang sama dan cuaca yang sama dan waktu yang sama.
Dan dia terus melukis di situ.

Menakutkan kan mimpi itu?
Terlalu nyata dan indah untuk jadi kenyataan.
Dan aku terus bermimpi perkara yang sama berulang-ulang kali.

Tak tahu bila akan berhenti.

No comments: