Mar 30, 2012

Aku Shopaholic Yang Tegar

Assalamualaikum w.b.t dan Salam Satu Dunia
Bicara ikhlas tapi telus dari Aqila Syahiena..

Sejak kebelakangan ni aku memang malas gila nak update blog. Aku takde mood sangat nak update sebab.. Just sebab. Tapi maghrib tadi aku tengah sibuk duduk kat sofa buruk sambil lipat kain, Umi text aku dan suruh aku update blog cepat-cepat. Katanya nanti blog aku menangis mintak dijenguk, kah kah kah..

Okey so today I'll post something. Actually Umi is requesting me to update a post about both of us, Ana and the little Aisya Humaira' went for a walk last week. I do want to update an entry about that superb day but forgive me, I just switched my handphone to the new one and all the pictures remain in the old one teheeee~ Its okey maybe later I'll post it. Keep my words Umi!

Just now I checked my mailbox and I got one confirmation email from Vcottage stated that they'll reserved my parcel if I confirmed my order. Owh yezzzza I've been waiting so long for that mail!!! Last two weeks I stalked their blogshop and found two pieces of clothes that attracted me. Fyi, Im one of girls who just loved vintage fashion. Its cute, elegant, unsexy and.... vintage. Its vintage :)

These are the two clothes that I ordered from Vcottage.


Bajet seksi gila tapi bila aku pakai inner terus hilang keseksiannya XP




Guess the price? The black one above is just RM 20 and the purple one is RM 28 ONLYYYYY!!!

I knew some people prefer branded clothes more as the material is high in quality and much more confortable but heyyyy!! If u people keep chasing a branded and totally for sure expensive clothes, dont u just realized that u're already spent too much on CLOTHES??? I mean, its just clothes and once its torn, it belongs to garbage. Lainlah kalau rumah, kau beli yg cikai-cikai memang duduk bawah jambatanlah jawabnya. Opss terkeluar BM pulak. Takpe-takpe kita keep going dengan BM jelah ye.

Selasa lepas ada dua parcel sampai ke rumah aku. Satu dari Ayunar dan satu lagi dari Square Hijab For Fashion milik si Miraman. Yang bestnya, abang Pos Laju tu sampai tang aku tengah membuta kat rumah. Bila aku amik parcel untuk turunkan tanda tangan, terdengarlah suara sumbang "Baru bangun tidur ke dik?" Cis.

Aku nak tayang barang yang aku dapat dari Ayunar nie. First time aku beli inner tahu? Sebelum nie kalau pakai shawl, aku jarang pakai dengan inner tapi kali ni terhingin lah pulok.




Mahap atas latar belakang yg langsung tak komersial.

Aku beli kaler hitam untuh match dengan semua kaler baju. Yang kaler biru+pink tu pulak sebab aku dah plan awal-awal nak pakai masa wedding abang sedara nanti teheeeee.. Lagipun kebanyakan baju-baju aku memang berwarna pink dan yg sewaktu dengannya.

Aku nak tayang camne rupa inner ni waktu dipakai pun tak buleh sebab belum sempat nak pakai lagi. Nantilah bila-bila aku keluar aku snap gambar bebanyak untuk tayang secara tak malunya dalam blog nie. Bawah nie cara nak pakai inner Ayunar ni :)


Macam muka Scha Alyahya kann?? Inilah owner Ayunar. Peace

Parcel yang kedua which is from Miraman. Waktu dia sibuk promote blogshop dia nie kat aku, aku teruja gila tengok tudung-tudung bawal plain, two tone, three tone dan printed yg ada kat page dia. Sekarang kan zaman tudung bawal kembali meletoppps so aku taknak ketinggalan nak try sehelai keh keh keh.

Asalnya aku order yang ini.




Tapi Miraman cakap stock dah habis so dia gatikan dengan yg ini.




Tapi takpe aku cool jer. Harga tudung bawal printed nie RM20, kira berbaloi jugak sebab materialnya sangat comfy dan senang gila nak bentuk. Taklah macam tudung bawal harga lima hengget yg licin sampai tension gua nak membentuknya. Rasa sedap jer pakai bawal nie. TQ Miraman sebab promote tudung nie kat orang yg gila shopping macam aku lalalalala..

Esok aku nak bank in untuk parcel yg aku order dari Aimi Baharin dan Anati Lina (Miss Vintage Shop) serta Vcottage pulok :)

Usha sikit baju yg aku order dari Miss Vintage Shop. Owh macam yg pernah aku promote kat post sebelum nie yakni The Hottest Online Shop, kedai ini memang sangat-sangat ohsemmm dari segi barang dan harganya. Kesemua baju-baju yg aku beli berharga range RM 10-20 je!! Dahsyat tak dahsyat? Extra sayang untuk owner online shop ini iaitu Aimi Baharin yg sangat baik, friendly and sweeet!!

The middle one is Aimi
















Aku jugak plan nak belikan dress untuk Puan Mama sebagai surprise kepada beliau tapi stock kat Chop-Chop Business dah habissss :'(


Yg ini untuk mama,

Dan yg ini untuk aku! Teheee

Aku lebih prefer baju-baju dari segi corak, pattern dan style berbanding harga mahupun jenama. Lagipun aku bukan anak orang kaya duit juta-juta nak beli baju macam beli makanan. Setakat yg aku mampu jelah. Dan aku beli semua nie dengan duit hasil titik peluh sendiri, menjadikan aku berasa sangat puas setiap kali mampu membeli apa-apa yg aku inginkan. Semuanya bermula sebulan lalu apabila mak aku buat tawaran baik punya, buat kerja rumah macam bibik indonesia dan aku akan dapat gaji minggu. Ini bukan mata duitan okey, ini namanya berdikari! Berdiri atas kaki sendiri untuk mencari nafkah diri!!! Wkwkwkwkwkwkwk.

Jam dah menunjukkan jam 5 pagi tapi assignment yg mak aku upah suruh buat masih terbengkalai. Itulah padahnya bila aku dah dapat broadband, segala jenis blogshop aku terjah. Ada lagi setengah jam sebelum mak aku bangun, baik aku siapkan cepat kalau tak tak dapat upah! Kah kah kah kah.

Adios!

1 comment:

umi aisha karim said...

oohh okay.. aku taktau nak komen apaa,, haha:)