Jul 13, 2012

Kata Orang

Assalamualaikum. 

Kebusyan. Kalah Menteri Pertahanan.

" Ecewahhh mentang mentang dah kat Pasum sekarang, kemain lagi dia. "

" Bahagia betul aku tengok hidup kau kat sana. "

" Alah nak risau pemendanya? Kau dah kat sana, tempat budak pandai tuu. Of course lah kacang je kau nak score four flat. "

Nie aku kecik hati kalau hangpa kata lagu nu. Hangpa ingat hidup tu selamanya bahagia kah? Hangpa dok kata aku pandailah apalah. Sekali dua aku senyum ja. Kalau dah seploh orang mai, seploh seploh kata lagu nu, mana aku tak kerut muka?

Aku mai sini dengan menggalas beban harapan mak ayah. Buleh senget bahu aku angkat beban nie. Lagi lagi bila aku kena rijek dgn Mara. Dah sini ajalah tempat aku. Suka tak suka, susah tak susah aku kena terima. Down camna pun aku kat sini bila dikelilingi bebudak pandai nak mampuih, aku tetap kena teruskan setahun kat sini.

Kalau hangpa dok kata aku pandai lah, senang score lah apalah, hangpa salah senanya.  

Bila dah sampai sini, orang tak tanya pun SPM hangpa tu berapa. Hangpa pulunlah straight A plus ka orang tak pandang hangpa pun. Kat sini, semuanya mula dari awal. Semua sama level kata omputih. Hangpa tak caya? Mai aku buktikan.

" Nie markah test Physics awak minggu lepas. Kalau ada sesiapa yg dapat lima kebawah tu, memang ada masalah lah dengan pemahaman awak. Baik awak fahamkan betul betul topik nie sebelum awak menyesal final exam nanti. "

" Nah Qila kertas kau. "

Damn. 


* * * * * * * * * * * *


Sehebat manapun orang tu (tak merujuk kat aku) tetap ada kelemahannya. Tak semua benda perfect. Kalau dah pandai tu (tak merujuk kat aku) selamanya pandai. Tak weh, tak.



0/10


3 comments:

Siti Aqilah Munirah Ismahisham said...

goodluck Qila :)

Aqila Syahiena said...

Thank you too Qila! Huhuhuhu.

assyifa sabri said...

qila, insyaAllah boleh survive kat sana..sama2 kita doakan ye utk semua kawan2 kita..aminn :D