Apr 30, 2013

Chance


Tuhan--


Berikan aku satu peluang terakhir untuk tebus semua kesilapan.


Belajar di UM bukan satu penyesalan--
Tapi aku yang sia-siakan dan rodok peluang itu.


Tuhan--


Engkau tahu dalam hasrat aku untuk berbakti kepada mereka.
Engkau tahu cinta sayang paling besar aku letakkan untuk bidang ini.
Engkau tahu jatuh bangun aku sepanjang aku fight untuk semuanya.
Engkau tahu--
Duduk sujud aku menangis-nangis mohon moga keputusan aku memilih ini ialah yang terbaik.


Sebab beberapa tahun dulu--
Bukan ini yang aku mahu.


Tapi istikharah kepada Engkau aku buang berulang kali.
Hingga aku lihat ini.


Cuma aku lupa untuk bersedia.
Jalan berlopak berduri berlumpur--
Dan aku tenggelam jatuh.


Tuhan--
Aku pohon berikan aku satu lagi peluang.
Aku sungguh-sungguh pohon.


DR. AQILA BINTI MOHD NOOR


Aku sungguh-sungguh pohon diberi satu lagi peluang.


No comments: