Jun 13, 2013

Jalan Pergi Sana

Assalamualaikum.


13 June 2013. Having an interview with UniKL Royal College of Medicine Perak-Vinayaka Mission University.


That word Vinayaka. Okay. Aku tahu apa yg terlintas dalam kepala kau yang tahu kisah aku.


Alhamdulillah the interview went just fine. It was held at Ipoh. I thought I'm the only one from UM who came here and try my luck since UPU is far beyond my achievement -___-


But hey, Miera Juji and Daniel was there too!


The first session was group interview which five of us, the candidates, were being interviewed by three panels from RCMP. The session was a lil bit informal. I'm trying my best to look less awkward and act as I'm handling a talkative costumer at my counter when I was a cashier at AEON hahahaha!


But then, I've tried my best. So yeah, yay for Qila.


The second session was Medical Entrance Examination.
I. Thought. It. Was. Just. An. Ordinary. Science. Questions.


100 questions and one essay in 1 hour 15 minutes.


Bij please I can't remember some of the medical terms and Chemistry facts! And I don't even know what the hell lack of Vitamin B12 lead for!


I was so mad while answering those questions. Mad at myself. Why I always expect the less from anything? Aaaaaaa I thought the medical exam was slightly easy wuwuwuwuu :'(


But I'm trying my best to answer those. Alhamdulillah.


The result of this interview will be up within few days. Next Wednesday. Ya Allah please lead me to the right path. You're the Only One and You know how much I'm willing to devote myself if only I was given one more chance. Ya Allah You're The Most Merciful and only to You I shall put my faith on.


Amin amin Ya Rabb.


One step closer, Qila. One step closer.



* * * * * * * * * *


" Kenapa mesti India? "


Sebab program tu memang twinning dengan India.


" Dia tau tak kau mohon nak pergi sana ni? "


Tak. Sebab aku bukan pergi kerana dia.


" .... "


Banyak perkara yang tak sempat diperjelas.


Aku -- Masih seperti dulu. Masih tulis kisah yg aku mulakan tiga tahun lepas. Masih duduk dalam gua lama tak pandang luar.


Tapi nampak gaya sekarang kita berjalan atas dua jalan yg berbeza cabang. Kau terus ke depan, terus maju dengan hidup yg gemilang. Aku -- Macam biasalah. Bertatih. Berlari pun aku masih tak dapat kejar untuk sama tinggi macam kau.


Cuma dalam bertatih-tatih aku, aku mula belajar. Belajar pandang depan tanpa gunakan kau sebagai navigation atau map.


Dua bulan terputus khabar -- Mungkin kau sangka aku sudah lupa semua yg aku pernah cakap.


Takpelah. Anggaplah aku apa saja. Anggaplah aku dah pandang depan dan lupa terus pada kau.


Cuma kalau kau anggap aku dah hilang perasaan -- Besar kemungkinan kau silap.


Aku ingin berhenti menulis tentang kisah ini--
Aku ingin mula menulis kisah syukur aku atas setiap hari yg berjalan.
Aku ingin mula menulis kisah cinta sayang aku kepada orang-orang sekeliling yg aku ambil berat dan peduli.
Aku ingin mula menulis titik jalan aku genggam impian.
Aku ingin mula menulis tentang dunia yg aku masih belum nampak luas.


Aku ingin mula menulis tentang hari-hari seterusnya selepas aku lepaskan apa yg sebelum ini aku fikir milik aku.


Lepaskan. Dan biar Dia saja yang tentukan.
Moga Dia ganti perit sedih aku ini dengan yang lebih baik.


Sebarkan bahagia. Jangan ada duka yg terjangkit.

3 comments:

Anonymous said...

Do all the best ^_^

Anonymous said...

Qila! U almost made me cry as though as the person is me. So deep and meaningful :')

Anonymous said...

keyla,, vit B12 deficiency leads to pernicious anaemia,,, ceh poyo x?, poyo x? comment pasal tu pulak nn,, nmpak x kite bace blog awak,, gghkn jugak tau even byk tulisann,, awak tau FSH mcm mane kn...u may delay but time will not,,XOX :3