Oct 21, 2013

Ma Soul Sister

Satu-satunya kawan lelaki aku (yang rapat dan di-brotherzoned) dari PASUM sampai RCMP ialah Daniel.


Kat sini, aku - Obie - Kinah macam belangkas. Kemana-mana bertiga.
Tapi bila ada emergency automatic cari Daniel hehehe.


Kalau tiba-tiba nak keluar makan dan malas bawak kereta, aku call Daniel. Nak pergi Tambun and takde kawan, aku dengan Obie ajak Daniel. Nak pinjam camera, mintak Daniel. Even nak balik rumah dari Ipoh pun Daniel paksa aku balik sekali dengan dia.


Tapi bukan aku amik kesempatan atau pergunakan dia. Sebab sebenarnya Daniel lagi selalu paksa aku teman dia belajar and belanja makan --"


Lagipun Daniel sorang je lelaki yang aku nampak sebagai 'soul sister'.
A brother and one of my family thou.
Daniel ma forever brothah yo!


----


Harini charger aku rosak. Charger tab. Sudahlah Khamis ni exam hmm semua notes and lectures slide ada dalam ni. Battery tinggal 39% what a bad day Qila.


Aku tengok Kinah dah tak larat nak bawa kereta. Obie pulak dah terguling gelintang atas katil. Mana tak penatnya - Harini kelas pagi sampai petang siap ada kelas revision dengan Dr. Basant lagi :(


Aku capai phone. Dail nama Daniel.


"Kau kat mana?"
"Starbucks. Why?"


"Dan (his surname), charger aku rosak. Notes aku semua dalam ni."
"Oh, okay."


"Dan, kau tengah makan ke?"
Pause kejap. Bagi hint kat dia.


"Aku tengah hafal hookworm. Kau siap dulu. Nanti another half an hour aku amik kau kat rumah. Beli charger. Kau keluarlah makan sekali."


:)


Glad I have Daniel here.
Ada reason kenapa aku panggil dia soul sister.
Sebab bila Daniel ada, aku nampak Dilla dengan aku. My truly soul sister.


Kalau camnilah kan.
Forever alone pun takpe. Haha.




Nota kaki : Sehari lepas aku post benda ni, aku gaduh dengan Daniel hmm.

No comments: