Nov 9, 2013

Kawan (Syifa)

Untuk Syifa.
2011-2012 and beyond.


**********


Thank you for always be there for me.


Mungkin hampir dua tahun lepas kita tinggalkan zaman sekolah. And only God knew how much stories we've been missing apart. Takde lagi kau untuk aku menangis tiba-tiba out of sudden. Takde lagi kau untuk dengar semua cerita aku tanpa judge apa-apa. Takde lagi kau untuk faham dan tak rasa pissed off bila aku kadang-kadang emo pagi Isnin.


Takde lagi kau untuk jadi air bila aku jadi api.


:(


Aku cuma nak bagitau, terima kasih sebab sampai sekarang pun kau masih tak jemu tanya khabar aku walaupun kau dah sedia maklum aku selalu terlupa nak balas mesej/whatsapp/IM/tweet orang. Apa nak buat kawan kau Qilot Syahinot ni memang suka buat multitasking sampai kadang-kadang ada benda yang tercicir huahuahua me is sad.


Terima kasih sebab jadi salah sorang yang bersama aku sepanjang aku dari jalan bengkok sampai sekarang (walaupun belum lurus tapi dah kurang bengkok syukur weh). Terima kasih sebab sudi usap bahu aku bila kadang-kadang masa lepas yang gelap tu datang balik dan aku cuma nak seseorang dengar bila aku sendiri tak boleh pujuk diri aku.


Aku harap kau selalu tahu dan ingat yang aku selalu doakan segala yang terbaik di dunia dan seterusnya untuk kau. Untuk semua cabang hidup yang kau dan aku rasa, aku akan pastikan kita takkan tercicir antara satu sama lain. Kau dengan hidup kau dan aku dengan hidup aku, tapi kita tetap boleh cerita perkembangan masing-masing.


Aku nak bila orang tanya aku "Weh Syifa camne sekarang? Ada berita tak?" - Aku nak jawab "Oh, Syifa sekarang camni camni... Pastu haritu dia sekian sekian..."


Bukan "Oh, emmm. Tak sure sangat. Lama tak contact."


Kita terpisah jarak - Tapi sampai sekarang kau tetap valuable dalam hati aku tau :)


Moga Dia jaga kau untuk semua yang kau lalui, kawan.
Forever sisters yo!


No comments: