Jan 26, 2014

Vlogging And Dancing

Assalamualaikum.


Aku godek-godek akaun You Tube aku.
Tak payah nak tampal link sangat. Video pun takat tiga empat je.


Dulu pernah lah ada niat nak jadi vlogger. Tapi tak kesampaian. 
Jap lagi video kemana, buku kemana, tidur pun kemana.


Walaupun aku ni multitasking orangnya, aku tak buat buat sesuatu secara kelam-kabut dan janji siap. Bila aku mula buat sesuatu, aku kena konsisten. Istiqomah (gitu). Jadi kalau nak focus kepada video making, banyak masa aku akan terbuang sebab aku juga Obsessive Compulsive Disorder orangnya. Aku benci buat benda separuh jalan.


I mean alang-alang dah edit video, biar edit cantik-cantik terus. Bukan setakat asal siap je.
Ada satu video yang aku buat untuk Malaysian Studies assignment dulu. Aku habiskan sepanjang malam untuk edit biar sempurna. Selagi aku rasa tak puas hati selagi itulah aku gigih bersengkang mata edit.






Walhal takdelah profesional mana pun cara aku edit wahaha!


Ada satu lagi video yang aku buat dengan penuh perasaan. That was during my mom's birthday.


I made a small project by spreading the news to my friends that required them to wish my mom a Happy Birthday wish. I've compiled those wishes and put those into one video.


Aku buat video tu sehari sebelum birthday mama. Jadi pagi 21 April tu aku tunjuk pada mama. Tapi ramai jugak yang wish lepas video tu siap jadi tak dapat lah eden nak masukkan sekali :(






Satu lagi video aku buat untuk Adillah Farhana. For her birthday. Dan disebabkan aku nak upload video ni kat kedai makan lah (sebab nak wifi laju) aku dah kehilangan laptop aku. Sedih..



* * * *


I'm working on my dance choreography right now. For performance during our visit to USM KLE India this upcoming April.


Can I just say, dancing is NOT my nature?!
Because I see myself as ugly and awkward in front of the mirror, doing those dances. 
Sad Qila is sad :(





But for the sake of responsibility that they've placed onto me, I'll try to do my best. Walaupun kaki dan tangan aku keras semacam tak rupa sotong langsung. Sendiri menari pun tak pandai nak ajar orang pulak arghh.


Award-winning for The Most Awkward-Twerk-Noobies-Geek Dancing Movement goes to..


Qila Perry Perry


**********


Updated 20 April 2014.


The performance was cancelled! Hip hip hoooorayyyyy!!


No comments: